سبد خرید 0
عمده امروز جمعه 31 فروردين 1403 هر هفته
جستجوی پیشرفته
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
جستجو بر اساس نوع
جستجو بر اساس سازنده
بر اساس سایز
بر اساس رنگ

تیغ اره آب صابونی

>> >> >> >>

تیغ اره آب صابونی , دیسک آب صابونی

از تیغه های آب صابونی برای برش انواع فولاد ، استیل ، آلومینیوم و... بکار می رود که بروی ماشین های اره آب صابونی بسته می شوند این نوع تیغ ماشین ها دارای مایعی جهت خنک کردن تیغه که به آن آب صابون گفته میشوند دارند برای برش هر فلز و همچنین تو پر و خالی بودن آن یک نوع دندانه تعریف خواهیم کرد به طوری که استفاده ی نادرست از تیغه می تواند سبب کاهش عمر و کیفیت تیغه و کندی وحتی خسارات جانی و مالی نیز بشود .

جنسخام این تیغ اره ها به رنگ استیل براق میباشند بعضی از شرکت های سازنده به دلیل تنوع در محصول و همچنین بالا بردن راندمان تیغ اره ها آنها را طی مراحلی که در زیر می پردازیم پولیش می کنند بعضی از تیغ اره های آب صابونی مشکی رنگ به دلیل روکش پرماشیل می باشد که بدنه را تا 30% مقاوم تر در برابر حرارت و 10% از الماسه محافظت می نماید از این تیغه برای برش مقاطع آهن ، استیل و آلومینیوم  به علت انعطاف بالاتر این نوع تیغه ها استفاده می شوند .از جمله اینکه با یک مرحله عملیات حرارتی بیشتر (steam treatment) سطح تیغه سیاه شده و مقاومت سایشی آن به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند همچنین با عملیات PVD می توان پوشش نازکی در حدود 5-3 میکرون از یک یا ترکیب چند فلز سخت روی تیغه ایجاد نموده و سختی آنرا بالا برد.این نوع تیغ اره ها از قدیمی ترین انواع تیغ اره ها در صنعت برش به حساب می آیند که علیرغم این موضوع هنوز هم شرکت های زیادی از این نوع تیغ اره ها استفاده می کنند.تیغ اره های سگمنتی از دو قسمت اصلی تشکیل شده اند قسمت بدنه تیغه که از فولاد مخصوص و قسمت دندانه ها که از فولاد پر سرعت یا HSS تشکیل شده است که با توجه به این ساختار خاص تعمیر و بازسازی این تیغه ها به راحتی از طریق تعویض یک یا تعداد بیشتری از سگمنتها قابل انجام است.از این نوع تیغ اره ها بیشتر در صنعت آلومینیوم استفاده می شود اما برای برش انواع مقاطع آهنی و فولادی از جمله لوله و پروفیل و مقاطع مختلف ساختمانی مثل تیرآهن ، نبشی ، ناودانی و ... با انتخاب صحیح گام و تیپ دندانه (تیپ BW برای برش مقاطع توخالی با ضخامت دیواره پایین و تیپ HZ یا C برای برش مقاطع توپر و توخالی با ضامت دیواره ضخیم ) قابل استفاده می باشد.سرعت تیغ اره های آب صابونی به دلیل پایین بودن نسبت به تیغ اره های الماسه و آتشی به این نام مشهور گردیده

 

 

فرم دندانه ی تیغ اره های آب صابونی :

 فرم دندانه A:این دندانه که در شکل ملاحظه می کنید برای برش ورق های آهن ،استیل و آلومینیوم با دیواره ی نازک به کار گرفته میشود و بیشترین گام که برای این تیپ دنده در نظر گرفته میشود 3 میلی متر است فرم دندانه A بیشتر در تیغه های فرز استفاده می شود.

 تیغ اره آب صابونی،تیغ اره آب صابونی

 فرم دندانه AW (دنده برنج بر):همانطور که در شکل زیر مشاهده می فرمایید ازین دندانه برای برش فلز برنج و یا شیار انداختن در تیغه های فرز استفاده میگردد . در این تیپ دنده ها به صورت یک در میان پخ دارند.

 تیغ اره آب صابونی،تیغ اره آب صابونی

 فرم دندانه B: همانطور که در شکل زیر مشاهده می فرمایید این تیپ دندانه مخصوص برش لوله و پروفیل های با ضخامت خیلی پایین و ظریف استفاده می گردد.

 تیغ اره آب صابونی،تیغ اره آب صابونی

 فرم دندانه BW:رایج ترین تیپ دنده که برای برش انواع لوله و پروفیل های فولادی یا غیر آهنی استفاده می گردد.در این تیپ از دنده به صورت یک در میان دندانه ها پخ دارند.

تیغ اره آب صابونی،تیغ اره آب صابونی

 فرم دندانه HZ:همانطور که در شکل زیر مشاهده می فرمایید این تیپ از دندانه به نام تیپ C نیز شناخته می شود.از این دنده بشتر برای برش مقاطع توپر و توخالی با ضخامت بالا استفاده می شود.همچنین برای برش مقاطع آلومینیومی از این تیپ بیشتر استفاده می شود.

 تیغ اره آب صابونی،تیغ اره آب صابونی

 

انواع عملیات پوشش سطحی P.V.D COATINGS

براق یا POLISHED : در این نوع از تیغه ها هیچ گونه عملیات سطحی روی تیغه انجام نمیگیرد و تیغ اره بعد از سنگ زنی به صورت کاملا براق یا در اصطلاح سفید می گردد. از این نوع تیغه برای مصارف عمومی و بیشتر برای برش آلومینیوم و مقاطع غیر فرو استفاده می گردد.

 

تیغ اره آب صابونی،تیغ اره آب صابونی

 

سیاه یا VAPO :در این نوع پوشش سطحی با یک مرحله عملیات حرارتی بیشتر (steam treatment) سطح تیغه سیاه شده و مقاومت سایشی آن به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند که به طور معمول عمق این پوشش 3 میکرون می باشد.از این نوع پوشش برای مصارف عمومی از جمله برش انواع لوله و پروفیل آهنی و گرده های توپر استفاده می شود.

 تیغ اره آب صابونی،تیغ اره آب صابونی

 طلایی یا TIN: پوشش تیتانیوم نیترید.از این نوع تیغه ها می توان برای برش انواع مختلف مقاطع آهنی و فولادی استفاده کرد.یکی از ویژگیهای این نوع تیغه ها علاوه بر مقاومت سایشی بالاتر نسبت به تیغه های سیاه این است که می توان بار و سرعت برشی را در موقع استفاده از این نوع پوشش تا 50 درصد بالاتر برد.

 تیغ اره آب صابونی،تیغ اره آب صابونی

 پوشش TICN : تیتانیوم کربو نیترید.از این نوع پوشش می توان برای برش استنلس استیل،برنج،آلومینیوم و آلیاژهای آلومینیوم،مواد سخت و ساینده و همچنین برای برش آلیاژهای نیکل و تیتانیوم استفاده کرد.یکی از ویژگیهای این نوع تیغه ها علاوه بر مقاومت سایشی بالاتر نسبت به تیغه های سیاه این است که می توان بار و سرعت برشی را در موقع استفاده از این نوع پوشش تا 100 درصد بالاتر برد.

 تیغ اره آب صابونی،تیغ اره آب صابونی

 پوشش TIALN:تیتانیوم آلومینیوم نیترید.از این نوع تیغه هامیتوان برای برش سخت ترین آلیاژهای فولادی ،استنلس استیل،مس ،برنج ،آلیاژهای چدن ،آلیاژهای سیلیس دار آلومینیوم ،مواد سخت و ساینده و همچنین برای برش آلیاژهای تیتانیوم استفاده کرد.یکی از ویژگیهای این نوع تیغه ها علاوه بر مقاومت سایشی بالاتر نسبت به تیغه های TICNاین است که می توان بار و سرعت برشی را در موقع استفاده از این نوع پوشش تا 40-30 درصد بالاتر برد.

تیغ اره آب صابونی،تیغ اره آب صابونی

 

مشاهده اطلاعات بیشتر ...
بر اساس نوع فلز
کشور سازنده
بر اساس سایز
بر اساس رنگ
جستجو در نتایج : فقط نمایش کالاهای موجود :
مرتب سازی بر اساس : تعداد نمایش :

تیغ اره آب صابونی

تیغ اره آب صابونی استارک , تیغ اره stark

10 / 10
از 1 کاربر
محصولات مشاهده شده
نمایش همه
علاقه مندی ها ()