سبد خرید 0
عمده امروز شنبه 8 ارديبهشت 1403
جستجوی پیشرفته
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
جستجو بر اساس نوع
جستجو بر اساس سازنده
بر اساس سایز
بر اساس رنگ

تیغ اره آتشی

>> >> >> >>

تیغ اره آتشی , تیغ اره آتشی 3 میل , تیغ اره آتشی آلمانی

برای برش انواع لوله های درز جوشی ، پروفیل ها همچنین مقاطع ساختمانی از قبیل : نبشی و ناودانی در شرایط دمای معمولی از تیغ ار های آتشین استفاده می شود . تیغ اره های آتشی در سایزهای 300- 600 میل به ضخامت های 3 میل و4 میل موجود می باشند.مصرفی ترین سایز این تیغ اره ها 520 میل به ضخامت 3 میل می باشد .ازین تیغ اره ها به دلیل رت بالایی که تولید می کنند به تیغ اره های آتشین یاد می شوند یکی از ویژگیهای اصلی که باعث شده این روش برش قدیمی و در بعضی موارد خطرناک هنوز هم در خیلی از کارخانجات و کارگاهها استفاده شود سرعت برشی بالای این سیستم برش است که در خیلی از مواردی که نیاز به برش سریع قطعات احساس می شود بهترین و مقرون به صرفه ترین روش است.

تیغ اره آتشی , تیغ اره آتشی 3 میل , تیغ اره آتشی آلمانی

با پیشرفت تکنولوژی اره های آتشی بجای استفاده از شیوه های دستی و مکانیکی بکار گرفته شدند . این تیغه ها باعث سرعت بخشیدن ؛ برش دقیق تر و جزیی تر از روش های سنتی انجام دهد.تیغ اره های آتشی به دو روش گرم و سرد برای برش مورد استفاده قرار می گیرند .تیغ اره های آتشی گرم برای برش فلزات در دمایی حدود 850 درجه سانتی گراد به کار میروند هر دو روش برش سردبر  و  گرم بر جزو سیستمهای برش اصطکاکی (آتشی) طبقه بندی می شوند و مکانیزم کلی برش این تیغ اره ها به این شکل است که گرمای حاصل از اصطکاک تیغ اره با قطعه برشی در دور بالا باعث نرم شدن و در اصطلاح حالت پلاستیکی در قطعه برشی شده و در ادامه فشار حاصل از گردش تیغ اره باعث جدا شدن قطعه می شود.اره آتشی به دلیل نیازهای صنعتی در انواع متفاوتی ساخته می شود. میز کار اره آتشی مجهز به گیره ای است که می تواند نسبت به امتداد تیغه راه، موازی یا مورب باشد. اکثر این میزها دارای شیارهای T شکلی برای نصب ادوات مخصوص گیرش هستند. برای اینکه اره آتشی بتواند برش را با دقت و به خوبی انجام دهد قطعه کار باید محکم در گیره بسته شود. اگر قطعه کار در گیره سفت نباشد و لق بزند تیغه می شکند. تقریباً اره آتشی تمام ماشین ها در حرکت برگشت تیغه را از سطح کار بالا می گیرند. این خاصیت مانع از کند شدن تیغه بر اثر سایش بیهوده با قطعه کار در زمان بازگشت به نقطه شروع می شود .

 شرکت یاب کالا تامین کننده ای مطمین برای خرید شما می باشد کیفیت تضمین ماست .

 

 
 
مشاهده اطلاعات بیشتر ...
کشور سازنده
بر اساس سایز
جستجو در نتایج : فقط نمایش کالاهای موجود :
مرتب سازی بر اساس : تعداد نمایش :

تیغ اره های آتشی

استفاده از نکات ایمنی حین کار با این دستگاه خطرناک ، بسیار جدی است یکی دیگر از تجهیزات ایمنی لازم برای اره آتشی کلید ایمنی خودکار است ، که اگر تیغه در زمان کار شکسته شود به طور خودکار دستگاه را متوقف می کند. کلید ایمنی از هرگونه آسیب و صدمه ای که در صورت ادامه کار دستگاه با تیغه شکسته ممکن است رخ دهد جلوگیری می کند . به تیغ اره آتشی تیغه های اصطحکاکی گفته میشود این نوع تیغه ها جهت برش انواع لوله ها و پروفیلهای آهنی در حالت سرد تا دمای ۲۱۰ درجه استفاده می شوند. این نوع تیغه ها از فولاد کروم وانادیم Din 1.2235 ساخته می شوند و عملیات حرارتی روی آن انجام شده تا به سختی مناسب 45-47 HRC برسند که در این حالت دارای بیشترین میزان تافنس بوده و مناسب جهت برش در حالت اصطکاکی می باشند. در این نوع تیغه ها برش بر اثر ذوب موضعی نقطه برخورد با استفاده از فرم دندانه مخصوص انجام مهی شود. اره مبتکران توس قادر به تولید این نوع تیغه ها با قطرها ، ضخامت ، قطر سوراخ مرکزی ، تعداد دندانه و فرم دندانه های مختلف متناسب با نوع و شرایط برش و همچنین خواست مشتری می باشد. در جدول صفحه بعد ، ابعاد استاندارد تیغه های آتشی تا قطر ۵۰۰۰ میلیمتر ارائه شده است. سرعتی که این تیغ اره ها دارند حد فاصل 100-140 متر بر ثانیه  VC=100-140 M/SEC  می باشند و باربرداری این تیغ اره ها بین 2000-80 میلی متر بر دقیقه  VF=80-2000 MM/MIN بسته به سایز تیغ اره آتشین و سختی قطعه متغیر است . گام دندانه ها و هندسه زوایای برش این تیغ اره ها با توجه به دستگاه و همچنین ابعاد و سختی قطعه متفاوت می باشد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید گام و زاویه برش تیغه حتما مد نظر قرار گیرد.این گونه اره ها همانند اره آتشی دارای میز کار هستند و در برخی از آنها گیره ای برای نگه داشتن قطعه کار وجود دارد. میز کار در همه اره های نواری وجود دارد. در دستگاهایی که گیره دارند، گیره روی میز کار نصب می شود .اکثر کارکنان به دلیل راحتی و کاهش اتلاف وقت ، شیوه سنتی یا همان استفاده ازاره های دستی را کنار گذاشته و برای انجام عملیات از اره آتشی استفاده می کنند.

 تیغ اره آتشی , تیغ اره آتشی 3 میل , تیغ اره آتشی آلمانی

  اره های نواری برقی نیز برای ماشینی کردن برش فلزات بکار می رود. اره های نواری چند مزیت عمده نسبت به اره آتشی دارند. این مزایا عبارتند از :

  • ایجاد برش باریک تر که باعث اتلاف های کمتری می شود
  • برش سریع و کارآمد که نرخ هزینه در هر برش را کاهش می دهد
  • برشکاری هموار و دقیق
  • اره نواری برقی همانند اره آتشی انواع گوناگونی دارد ولی به طور کلی در سه دسته اصلی طبقه بندی می شود
  • ماشین های افقی برای قطع کردن
  • ماشین های عمودی برای برش راست و همچنین برش متقاطع با سرعت معمولی
  • ماشین های عمودی برای برش مواد غیرآهنی و برش اصطحکاکی

 

نکات ایمنی تیغ اره های آتشی

  • اره آتشی باید دارای سیستم حفاظتی کامل باشد و فردی که با اره آتیشی کار می کند از وسایل حفاظت ایمنی، مانند: دستکش ایمنی، عینک محافظ، پش بند چرمی، کفش ایمنی پنجه فولادی و گوشی حفاظتی استفاده نماید.
  • میزان نیروی برش در دست شخصی است که با اره آتشی کار می کند، لذا باید تجربه کافی داشته باشد تا نیروی بیش از حد اعمال نکرده و باعث شکستن تیغه اره آتشی نشود.
  • هنگامیکه اره آتشی روشن است؛ بهتر است از دست برای بازکردن گیره و یا اندازه گیری استفاده نشود.
  • اره آتشی بایستی دارای کلاهک حفاظتی باشد. که این کلاهک در زمانیکه تیغه در موضع عقبی خود قرار دارد حداقل باید (2 اینچ) از جلو تیغه اره آتشی فاصله داشته باشد.
  • باید اره آتشی را طوری تنظیم کرد که تیغه آن به سمت جلو و بدون خم شدگی یا بریدگی باشد.
  • دقت داشته باشید در زمان کار با اره آتشی، فقط هنگام حرکت به طرف پایین، فشار آورید. چنانچه در تیغ اره پیچ خوردگی ایجاد شود یا فشار بیش از حد روی آن وارد شود ممکن است باعث شود تیغه بشکند و به دست یا بازوی فرد صدمه وارد کند.
  • هرگاه از تیغه جدیدی استفاده می کنید، بریدن جدیدی را شروع کنید. اگر در محل ، شکاف و بریدگی قبلی قرار گیرد ممکن است تیغه اره آتشی خم شده یا بشکند.
  • بیاد داشته باشید سرعت زیاد ازحد در اره کشیدن، باعث گرم شدن اره آتشی می شود. سرد شدن مجدد آن ممکن است باعث شکستن آن شود. (روغن سبک اره آتشی باعث سهولت کار شده و از گرم شدن اره آتشی جلو گیری می کند.)
  • اپراتور باید در صورت مشاهده هرگونه نقص فنی در دستگاه اره آتشی، مراتب را به سرپرست خود مسئول ایمنی اطلاع دهد.
  • برای جمع آوری براده ها باید از برس مخصوص استفاده کرد.
  • اره آتشی باید به سیستم ارتینگ مجهز باشد.
  • در زمانی که براده ها پاک می شود، اره آتشی باید خاموش باشد.
  • از شوخی بیجا در حین کار با اره آتشی جدا خوداری شود.
10 / 10
از 1 کاربر
محصولات مشاهده شده
نمایش همه
علاقه مندی ها ()